Inlichtingen vastgoed
Inlichtingen vastgoed
Wil je een onroerend goed verkopen of verhuren voor meer dan negen jaar dan moet je rekening houden met de informatieplicht. Om aan deze informatieplicht te kunnen voldoen, kan je het formulier inlichtingen vastgoed aanvragen, beter bekend als 'notarisbrief'.
Het inlichtingenformulier bestaat uit twee delen: het stedenbouwkundig uittreksel en aanvullende inlichtingen, die relevant zijn bij een eigendomsoverdracht van een onroerend goed.
Hoe vraag je het formulier inlichtingen vastgoed aan?
Vastgoedinformatie kan je digitaal aanvragen.
- Je bent een nieuwe gebruiker: registreer je met dit formulier. Na registratie ontvang je een bevestiging per mail.
- Je bent een geregistreerde gebruiker: beheer je medewerkers en volg de status van je aanvraag.
(Een duidelijke handleiding voor deze 2 stappen vind je onderaan deze pagina)
- Je bent een geregistreerde gebruiker: hier vraag je de inlichtingen vastgoed aan.
Wat zijn de voordelen van het elektronisch systeem?
Je beheert je eigen aanvragen: status nakijken, ophalen van de afgewerkte uittreksels. Je hebt een overzicht van al je aanvragen. De automatisatie van het proces zorgt er voor dat aanvragen chronologisch worden behandeld volgens tijdstip van indienen.
Hoe lang duurt het om inlichtingen vastgoed af te leveren?
De stad Oudenaarde hanteert volgende servicenormen voor de afhandelingstermijn:
Product | Afhandelingstermijn | Opmerkingen |
Stedenbouwkundige inlichtingen notarissen | 2 weken |
|
De retributie bedraagt € 81 per aangevraagd perceel, meer informatie vind je in het retributiereglement. Er wordt driemaandelijks gefactureerd.
Meer informatie over de retributie vind je in het retributiereglement (onderaan deze pagina):
- Digitaal aangevraagde notarisinlichtingen: € 81 per perceel
- Analoog aangevraagde notarisinlichtingen: € 126 per perceel
Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening