Nieuwe huisstijl

Op vrijdag 26 maart was het zover: stad Oudenaarde lanceerde haar nieuwe huisstijl. Het vroegere logo is al meer dan tien jaar oud en was dan ook toe aan een vernieuwing. Met deze nieuwe huisstijl wil de stad een actuele, uniforme en krachtige visuele identiteit creëren.

 

Toekomst & traditie

Centraal in onze nieuwe huisstijl is de brug tussen oud en nieuw. De kernbegrippen die tijdens de overlegmomenten en gesprekken steeds naar voren kwamen, waren toekomst en traditie. Oudenaarde is een sterk toekomstgerichte stad, maar met respect voor de rijke geschiedenis. Dat werd vertaald in het nieuwe logo: een strak, modern lettertype tegenover een klassiek, traditioneel alternatief. We kozen voor goud als hoofdkleur, wat staat voor traditie en kwaliteit.

De cirkel met bril is een verwijzing naar de originele zegel van de stad.

Vernieuwing

De nieuwe huisstijl zal geleidelijk aan verder uitgerold worden in alle communicatie van de stad. Je zal het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl zien op onder andere vlaggen, brieven, voertuigen en sociale media. 

 

We staken ook de website in een nieuw jasje en kozen voor een nieuw stadsmagazine: Adriaen. Dat magazine zal volgende week bij alle inwoners in de bus vallen.