×

Camelot junior

Op een basisblok kan je eenvoudig met minder of meerdere stapelblokken , torens, trappen en bruggen bouwen.
Er zijn ook 2 speelfiguren welke je kan plaatsen op de bouwblokken.
Het spelprincipe: de ridder wil de prinses bereiken.
In het bijhorend opdrachtboekje staan 48 oefeningen geïllustreerd.
Bij de opdrachten staat telkens de positie van de ridder en de prinses aangegeven in een bepaalde oriëntering van enkele bouwblokken.
De ridder staat ver verwijderd van de prinses.
Het is de bedoeling dat de speler deze situatie met blokken eerst nabouwt en ook de prinses eerst in de juiste positie plaatst zoals aangegeven op de illustratie.
Bij elke oefening moet nu de speler in de tweede fase een oplossing zoeken om de ridder bij de prinses te krijgen.
Hiervoor moet hij wel een aantal blokken bijplaatsen in de juiste positie waardoor de ridder goed bij de prinses kan.
In het boekje staat welke blokken de spelers mag bijplaatsen.
De speler moet dus met de aangegeven blokken uitzoeken in welke positie hij de blokken best plaatst opdat de ridder de prinses gemakkelijk kan vervoegen.
Hiervoor moet de speler enkele eenvoudige spelregels in acht nemen: de ridder kan niet klimmen of springen maar kan wel de trap op of over een muur lopen.
De blokken kunnen rechtopstaand of liggend gebruikt worden.
Plaatst de blokken met hun afbeelding allemaal naar voor.
Als je de oplossing hebt gevonden kan je bij elke opdracht zelf nacontroleren of je oplossing juist is bij de oplossingsafbeelding in het opdrachtboekje.

ID
O00337
CategorieFuncties

- vingermotoriek 
- oog- handcoördinatie
- visualiseren
- ruimtelijke oriëntering
- logisch denken