Bijzonder Zonder

Ik zorg zelf voor mijn kicks!

Bijzonder Zonder’ is een campagne opgestart vanuit de VAD. Het heeft als doel jongeren te informeren en te sensibiliseren over de effecten van cannabis op hun prestaties en enkele fabels over cannabis de wereld uit te helpen. Belangrijk bij deze campagne is om de overschatting van jongeren bij te sturen van de gebruikshoeveelheid bij leeftijdsgenoten.

Met deze campagne willen wij, samen met onze partners ons richten tot jongeren tussen 15 en 17 jaar, in de eerste plaats naar jongeren die geen cannabis gebruiken.

    Jongeren zorgen zelf voor hun kicks

     Op Instagram tonen jongeren aan de hand van zelfgemaakte filmpjes aan hun leeftijdsgenoten welke talenten ze hebben. 

     De positieve boodschap; “Ik zorg voor mijn kicks” wordt aan deze filmpjes gekoppeld.
     De onderliggende boodschap is: wij zijn wie we zijn, we kunnen straffe dingen doen en we hebben daar niets voor nodig.
     Met deze slogan bedoelen de jongeren dat ze geen cannabis nodig hebben om hun skills en talenten uit te oefenen.
     Hoewel vier op de vijf jongeren geen cannabis gebruiken, overschatten jongeren het cannabisgebruik van hun leeftijdsgenoten.
 

     Bekijk alle filmpjes van de jongeren op onze Instagram-pagina van de jeugddienst.
     
     Sta ook jij achter deze campagne?
     Deel dan jouw eigen verhaal op jouw Instagram, tag Jeugdcentrum Jotie en vermeld #BijzonderZonder!

Thuis praten over cannabis

Bij de meeste jongeren duikt cannabis op een bepaald moment op in hun leefwereld. Als ouder hierop inpikken en het gesprek openen is dan een heel goede reactie. 
Bijzonder Zonder kan een goede aanleiding zijn om het onderwerp ter sprake te brengen. Bekijk samen de filmpjes en ga op zoek naar de kwaliteiten van je kind.

Vragen over cannabis of andere drugs

Bijzonder zonder is een samenwerking tussen onderstaande partners

 

BZ- Beatbox