×

Zeeslag

Het spel wordt gespeeld door 2 spelers, met geopende speelcassettes tegenover elkaar aan tafel.
De beide deksels zorgen dat je elkaars rasters niet kan zien.
Op de onderkant van het spelbord nl. het blauw oceaanraster plaatst elke speler zijn schepen, de schepen worden op een vaste plaats ingeplugd met ankerpinnetjes.
De schepen worden nooit diagonaal en steeds binnen de grenzen van het raster geplaatst.
Op het raster staan coördinaten met letters/cijfers zodat elke positie van schepen bekend kan zijn.
Elke speler probeert de schepen van zijn tegenspeler op te sporen.
Het is de bedoeling dat elke speler naar de schepen van zijn tegenstander vuurt door de exacte coördinaten op te geven waar hij naar vuurt, de tegenspeler moet melden of het raak was of niet.
Ingeval raak plugt de aanvaller een rood pinnetje op zijn radarscherm op deze plaats met de coördinaten die hij opgaf.
Ingeval niet raak plugt hij een wit pinnetje in op deze plaats.
Zo kan elke speler uiteindelijk de boten opsporen en alle schepen van zijn tegenstander proberen tot zinken brengen.
Om een schip tot zinken te brengen, moeten alle gaatjes waarop het ligt, getroffen worden.
Dit kan verticaal zijn of horizontaal.
De eerste speler die alle schepen van zijn tegenstander tot zinken bracht is de winnaar.

ID
G00146
CategorieFuncties

- vingermotoriek
- oog- handcoördinatie
- onderscheidingsvermogen
- samenspel met medespelers